Saklı bahçeme hoş geldiniz........

Umarım bloğum size yararlı olur.

2 Kasım 2011 Çarşamba

BAYRAM GELİYOR AMA KİME.........

Evet puslu günler geçiren memleketim yavaş yavaş yaralarını sarmaya çalışırken, günler birbirini takip edip duruyor, her şey zamanla normale dönmeye başlıyor, kiminin üzüntüsü kimine sevinç oluyor, depremde vefat eden öğretmenlerin yerine atamalar yapıldı bu gün. Görev yerleri dolduruldu ama onların hayattaki rolleri dolabilir mi?, Ailelerinin ciğerinde yüreklerindeki o acının yerine bayram sevinci gelebilir mi?, şehitlerin evlerinde bayram havası esebilirmi?, Düşünüyorum, düşünüyorum arınamıyorum sorulardan..... Kendimi bayram sevinci yaşıyor olarak bulmaktan korkuyorum, geride kalan o kadar yetim yaralı gözü yaşlı çocukları düşününce yavruma duyduğum sevgimden korkuyorum, ona bayramlık almak içimden gelmiyor, bu bayram da ona bayram olmasın diyorum içimden, her gece depremi düşünüyorum, olsa napardım şimdi diye, gözyaşlarım savrılıyor ansızın,  ilk aklıma gelen YAVRUM oluyor tabiii, sonra depremde yavrusunun üzerine kapanan anneler geliyor aklıma, onlar ne hissetmiştir diyorum, bir tanıdığım komşusunun yakınlarının depremde herhangi bir travmadan değil havasızlıktan vefat ettiklerini söylüyor, düşünüyorum, düşünüyorum, hayat boş geliyor, neleri mesele yapıyoruz diyorum, neleri önemsiyoruz gereksiz yere, havasızlıktan ölümü beklerken neler hissettiler acaba ve bu sorular onların yakınları tarafından hep sorulacak, kim bilir kaç tanesi kurtulurum ümidi ile beklerken kurtarılamadan hikayelerini anlatamadan kopup gitti aramızdan, ama şuna inanıyorum onlar SEÇİLMİŞLER çünkü depremden kurtulan bir kaç gencin anlatımlarından iman kuvveti ve tevkkül vardı en hakim olan, gencecik yaşlarından kendilerinden büyük bir iman kuvveti ile teslimiyetlerini anlatıyorlardı, ne mutlu onlara diyorum ama peki sen onlardan biri olmak istermiydin sorusuna kendimden cevap alamıyorum, onları düşünürken dilime "onlar öncüler onlar öndeler, yılmadan yıkılmadan canım onlar öldüler" ezgisi dolanıyor. Rabbim onları sevdikleri ile cennetinde kavuştursun, o zaman bayramları bayram olsun inşallah....Bizleri de onların sevincine ortak etsin inşallah........

Elimde dikmek istediğim bir çok kumaş vardı dikmeyi planladığım şeyler vardı ama elim gitmiyor bu ara, umarım bayram sonu toparlanıp dönebilirim......Bayramda kendimi dinleyip içimdeki biriken gözyaşlarımı azad etmek istiyorum, Hayırlı Bayramlar Herkese....

1 yorum: